
Referensprojekt, vägar och gator
Detta är vad som binder oss samman
Svevia bygger om väg 267 Rotebroleden mellan trafikplatserna Rotebro och Stäket, en sträcka om cirka sex kilometer.
Svevia byggde om korsningen mellan Roslagsbanan och väg 268 i Vallentuna till en planskild korsning.
På uppdrag av Trafikverket byggde Svevia om väg 518 och skapade en trafikplats som ansluter till E20.
Den största utmaningen i projektet är att få logistiken att fungera med ett minimum av störning för trafiken.
Markförhållandena på Västerslätt i Umeå är så dålig att det måste pålas ordentligt för att vägen ska bli hållbar.
Väg 155 pekas ut som en av de statliga vägar i Göteborgsområdet med högst olycksrisk.
Genom byggandet av Hyllie Trafikplats har Malmö nu fått en mycket bättre trafiksituation.
Svevia bygger om sträckan Kristineholm - Bälinge till fyrfilig motorväg med planskilda korsningar.
Vägen som förbinder Uppsala med nordöstra Uppland är prioriterad i länstransportplanen för Uppsala län.
Svevia genomförde utbyggnad av E4/E20 Essingeleden på Norra länken mellan trafikplats Karlberg och Trafikplats Tomteboda.
På uppdrag av Trafikverket anlade Svevia temporär spont vid E6 utanför Varla.
Svevia fick i uppdrag av trafikverket att bygga om och sänka E4 i Skönsberg, norr om Sundsvall.
Svevia fick uppdraget att bygga ytterligare en etapp av miljardprojektet E18 Hjulsta-Kista, nämligen trafikplats Ärvinge.
Svevia förbättrade sträckan Särnstugan – Särna.
Svevia fick i uppdrag att bygga trafikplats Kista, en etapp av projektet E18 Hjulsta-Kista.
Ett av regionens viktigaste projekt inför renoveringen av järnvägssträckan mellan Stockholms Central och Stockholms södra, även kallat "Getingmidjan".
En ny väg för timmertransporter eller en uppfart till konferensanläggningen. Svevia bygger alla typer av vägar – för stora och små företag.
Kom i kontakt med ditt lokala Svevia-kontor.